Да ли и ваше дете говори: „Математика ми никад није ишла…“?
Не брините – нисте једини родитељ који се суочава с овим изазовом. Завршни испит из математике уме да створи притисак, како за ђаке, тако и за родитеље. Добра вест? Уз прави приступ и подршку, резултати могу да буду много бољи него што очекујете.
Завршни испит из математике често је највећи изазов за ученике осмих разреда. Иако се чини да је градиво познато, многи се суочавају са несигурношћу, недостатком континуитета у раду и страхом од непознатих задатака. Управо зато је квалитетна припрема кључна – не само да би се савладали основни појмови, већ и да би ученици развили сигурност и брзину у решавању тестова.
Зашто математика задаје највише проблема?
Математика је специфична јер се знање гради постепено – сваки нови појам ослања се на претходни. Ако су пропусти настали још у петом или шестом разреду, они се касније само гомилају и отежавају савладавање сложенијих задатака. Наши ученици сусрећу се и са следећим проблемима:
-
недостатак разумевања основних појмова (треба правилно прочитати захтеве задатка и разумети шта се тражи),
-
страх од задатака који изгледају „превише компликовано“ („ми то нисмо радили“ често ћемо чути код деце која и не покушавају да приђу проблему),
-
незнање како да започну решавање проблема (чекају да наставник започне задатак из страха да не погреше),
-
спор темпо рада и недовољна вежба,
-
грешке направљене у брзини.
Због свега тога, многи родитељи и ученици одлучују се за додатну помоћ – ангажовање приватног наставника математике.
Приватна настава математике – решење за успешну припрему
Када ученици самостално покушавају да се припреме, често наилазе на блокаду. Недостаје им структура, континуитет и неко ко ће их усмеравати. Приватна настава математике пружа управо то – персонализован приступ.
Наши наставници математике прилагођавају темпо рада и објашњавају градиво на начин који ученик најбоље разуме. Препознају које области су проблематичне (разломци, проценти, једначине, геометрија) и фокусирају се на њих, док градиво које је ученик савладао даље одржавају кроз вежбу.

Континуирани рад – кључ успеха
Још једна ствар која математику издваја је то што се математика не може учити кампањски, посебно не за завршни испит. Вежбање мора да буде редовно, са јасним циљевима за сваку недељу припреме. У Академском центру знања, рад са ученицима осмог разреда је плански подељен по областима и нивоима знања. Све области прелазимо на основном, средњем и напредном нивоу, што зависи и од група ђака.
-
обнављање основних појмова,
-
вежбање задатака из збирки и пробних тестова,
-
развијање технике брзог решавања,
-
савети за управљање временом на испиту.
Уз овакав приступ, ученици не само да постижу боље резултате, већ и стичу самопоуздање које им је потребно на завршном испиту.
Специфична припрема за ИТ одељења
Посебан изазов представља припрема из математике за упис у ИТ одељења. За разлику од стандардних завршних испита, за ову припрему не постоје класичне збирке. Задаци су захтевнији, конципирани тако да тестирају логичко размишљање и способност примене знања на нови начин.
Због тога је важно да наставник математике који припрема ученике за ИТ смер буде добро упознат са програмом и типовима задатака. У Академском центру знања наставу води професор са дугогодишњим искуством, који зна како да развије код ученика вештине потребне за овакав вид тестирања.
Зашто изабрати Академски центар знања?
Наш центар се издвојио по високом проценту успешности ученика на завршним испитима. То није случајност, већ резултат пажљиво осмишљеног рада и метода које примењујемо у настави. Сваки ученик има подршку да савлада градиво, стекне сигурност и развије стратегију за полагање испита.
Наше методе припреме за завршни испит су:
-
Рад у малим групама или индивидуално,
-
Искуствени наставници са педагошким приступом,
-
Тестови са пробних и завршних испита из претходних година,
-
Персонализован план рада за сваког ученика,
-
Праћење напретка и редовно извештавање родитеља.
Како изгледа припрема код нас?
Припрема траје током целе школске године, а ученик се може укључити и у каснијим фазама – уз интензивнији темпо рада. Ученици пролазе кроз:
-
Проверу знања – иницијални тест показује на којим областима треба највише радити.
-
Обнављање градива – систематски рад на свим областима математике од петог до осмог разреда.
-
Вежбање тестова – рад на задацима са завршних и пробних испита из претходних година.
-
Симулацију завршног испита – рад под временским ограничењем како би ученици стекли сигурност и навику брзог размишљања.
Позив на упис
Ако желите да ваше дете стекне сигурност, знање и рутину у решавању задатака, позивамо вас да се упишете у Академски центар знања. Наши професори су спремни да пруже подршку која ће вашем детету помоћи да оствари одличан резултат на завршном испиту и осигура упис у жељену школу – било да је то гимназија, стручна школа или специјализовано ИТ одељење.
Пријавите се већ данас и обезбедите свом детету најбоље услове за успех!
Бонус – тестови за самостално вежбање
За самостални рад код куће, постављамо вам тестове из математике који су били претходних година на завршном и пробном испиту..
2024/2025.
Пробни тест решења
Завршни тест решења
2023/2024.
Пробни тест решења
Завршни тест решења
2022/2023.
Пробни тест решења
Завршни тест решења
2021/2022.
Пробни тест решења
Завршни тест решења
2020/2021.
Пробни тест решења
Завршни тест решења
2019/2020.
Пробни тест решења
Завршни тестрешења
2018/2019
2017/2018.
Пробни тест решења
Завршни тест решења
2016/2017.
Пробни тест решења
Завршни тест решења